اهمیت مبلمان و دکوراسیون اداری بر همگان آشکار است. کارکانان وقت زیادی را در محیط اداری میگذرانند و به همین دلیل در چیدمان این فضاها اصول استاندارد باید در نظر گرفته شود. با استفاده از طراحی میتوانید محیط را از یکنواختی خارج کنید و کارایی کارکنان را با ایجاد حس آرامش و امنیت بالا ببرید.
میز اداری از عناصر اصلی مبلمان اداری است که افراد مدام با آنها سر و کار دارند و بر اساس جنس، طرح و امکاناتشان از کاربردهای متنوعی برخوردارند. نامتناسب و غیراستاندارد بودن میزها موجب آسیبهای جدی برای کارکنان میشود و راندمان آنها در طولانیمدت پایین خواهد آمد.
اهمیت به کارکنان در محیط اداری از رموز موفقیتی است که کمتر مدیر و کارفرمایی به آن توجه میکند. اینکه برای هر فرد با توجه به نیاز و حرفهاش برای او میز تهیه شود، اهمیت بسیار زیادی دارد. مثلاً میز یک مهندس معمار با یک برنامهنویس باید تفاوتهایی با هم داشته باشند. با کمی تحقیق و مشورت با متخصصان این حوزه میتوانید میز مناسب خود را انتخاب کنید. میتوانید برای داشتن انتخاب درست در این زمینه با گروه صنعتی آفن تماس بگیرید.
در ادامه درباره میز کارمندی و میز کارشناسی توضیحاتی آورده شده است.
میز کارمندی
میزهای کارمندی به دلیل اینکه تعداد این افراد در فضاهای اداری بیشتر از بقیه است، از تنوع بیشتری نیز برخوردار هستند و مطابق با هر سلیقه و با داشتن هر هزینهای میتوانید میز دلخواه خود را انتخاب نمایید. اندازه میز کارمندی با توجه به اندازه فضا در نظر گرفته میشود. میزی بزرگ در یک فضای کوچک به بهانه اینکه کارمند استفادهکننده از آن وسایل زیادی دارد، به زیبایی محیط صدمه میزند و بهتر است با استفاده از کشوها و کمدها این مسئله را جبران کنید. میزهای کارمندی فضا و حریم کارکنان را از همدیگر مجزا میکند. میزهای کارمندی میتوانند شکل و شمایل میزهای مدیریت را داشته باشند، ولی از آنها کوچکتر هستند.
علاوه بر راحتی و القای حس آرامش باید زیبا و هماهنگ با محیط باشند. این میزها از مواد اولیه گوناگونی با توجه به سلیقه سفارشدهنده ساخته میشوند. بهتر است میز خیلی سنگین نباشد تا جابهجایی آنها راحت باشد. در عین حال، بادوام هم باشد و بتواند فشار وارده از وسایل را تحمل کند. سازندگان در ساخت آنها باید اصول مهندسی و ارگونومی را در نظر داشته باشند.
خیلی از کارکنان علاوه بر سطح میز نیاز به فضاهای دیگر مانند کشو هم دارند که بتوانند اسناد و مدارک خود را در آنجا نگهداری کنند و در صورت لزوم از دسترس دیگران دور نگه دارند و قفل کنند. داشتن جای کیس و گاهی کیبورد در میز کاربردی خواهد بود.
میز کارشناسی
میزهای کارشناسی نیز که در محیطهای اداری استفاده میشوند، دارای ویژگیهایی هستند که مجموع آنها راحتی کارمندان را فراهم میکنند.
ارتفاع استاندارد این میزها 75 تا 85 سانتیمتر است. یکی از خصوصیات آن این است که پایههای آن قابلیت تغییر ارتفاع داشته باشند تا هر کارمند بتواند با توجه به شرایط خود آن را تنظیم کند.
طول این نوع میزها بین 90 تا 250 سانتیمتر است که بسته به کارایی آن قابل تغییر است. اندازه طول میز دستکم 1200 میلیمتر و عرض آن هم باید 800 میلیمتر در نظر گرفته شود. طول 1600 میلیمتر و عرض 800 میلیمتر نیز برای این میزها استفاده میشود.