وبلاگ تخصصی مبلمان و دکوراسیون اداری

عکس ها، مطالب و محتوای مرتبط با مبلمان اداری

وبلاگ تخصصی مبلمان و دکوراسیون اداری

عکس ها، مطالب و محتوای مرتبط با مبلمان اداری

در این وبلاگ قصد داریم با نوشتن در مورد مبلمان اداری، نمایش مدل های دکوراسیون اداری و راهنمایی شما در این زمینه، کمک کنیم تا بتوانید یک دفتر کار حرفه ای و مدرن، یا اگر دوست دارید، کلاسیک داشته باشید.

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

زمانی که شما وارد محل کارتان می شوید اینکه در آنجا احساس آرامش و امنیت کنید طوریکه در منزل خود هستید از اهمیت ویژه ای برخوردار است پیشنهاد مبلمان اداری فضا گویا برای رسیدن به این آرامش فنک شویی اداری است، فنگ شویی،کلید آسایش محل کار شماست.

فنگ شویی ( با تلفظ فنگ شواِی)، نحوه ی چیدن اشیاءبه منظور جذب انرژی مثبت بیشتر در چین باستان است و بر اساس این عقیده است که هرچیزی در محیط پیرامون شخص بر زندگی داخلی وی تأثیر می گذارد. متخصصین این امر بر این باورند که نحوه ی قرار دادن و چیدمان اشیاء در یک اتاق، ساختمان و یا هر فضای دیگری بر جریان انرژی چی ( انرژی ضروری یا نیروی حیات) در فضا تأثیر می گذارد. اگر انرژی چی بهتری در فضا جریان پیدا کند، هر کسی که در آن فضا قرار بگیرد، انرژی مثبت دریافت خواهد کرد.

بنا به نظر آر.دی چین RD Chin متخصص فنگ شویی، اغلب افرادی که در فضای خود احساس راحتی نمی کنند و یا در کل، حس خوبی ندارند، جذب این ایده می شوند. شاید این موضوع درهیچ جای دیگری به اندازه ی محیط کار حس نشود. صندلی های ناراحت، وضعیت نامناسب نور، همه ی این عوامل مانع حس راحتی کارمند می شود. این جاست که فنگ شویی وارد عمل می شود

یکی از اصول اساسی برای یک متخصص فنگ شویی، نقشه ی باگوآ می باشد. نقشه ی باگوآ، نقشه ی نه قسمتی برای فضاهای مختلف (خانه، میز کار، شرکت و هر آنچه که دارید) و چگونگی ارتباط هر کدام از این قسمت ها به بخش های مختلف زندگی می باشد.

اولین قدم برای فنک شویی محیط کار قرار دادم میز کار در جهت مناسب و درست است بهتر است میز کار را روبروی ورودی قرار دهید سِرانو این مکان را " نقطه ی قدرت" می نامد و در صورتی که این امکان را ندارید از یک آینه برای دیدن قسمت ورودی و موقعیت هایی را که به سمت شما می آیند را ببینید.

مرحله بعدی این است که میز خود را از چیزهای زائد پاکسازی کرده و خلوت کنید و چیزها را به نحوی منظم کنید که با سبک کار و ترجیحات شخصی شما تناسب داشته باشد

فنک شویی-مبلمان اداری فضا گویا

 چیدمان میز کار به نحوی که باعث بالا رفتن جریان انرژی مثبت شود، میز خود را به 9 قسمت تقسیم کنید چند ناحیه از زندگی خود را که می خواهید رشد دهید، انتخاب کنید و از نکات زیر برای جذب انرژی خوب به این مناطق استفاده کنید:

  • پویا پناهی
  • ۰
  • ۰

محیط اداری نیز مانند هر فضای مسکونی یا کاری دیگری نیازمند دکوراسیون مناسب آن محیط است. با در نظر گرفتن ساعات زیادی که کارمندان در این محیط مشغول به کار هستند، مبلمان اداری استاندارد، زیبا و چشم نواز از اهمیت بالایی برخوردار است.

اولین قدم در طراحی دکوراسیون محیط اداری و شرکت ها خلاقیت و نوآوری در استفاده مناسب از فضاست. بسشاری از شرکت ها هستند که دارای فضای کم و افراد زیادی برای کار هستند دقت و توجه صحیح به انتخاب مبلمان اداری می تواند به کارآمدی فضا بسیار کمک کند.

  • پویا پناهی
  • ۰
  • ۰

صندلی اداری یک از اجزای مبلمان اداری است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. باتوجه به اینکه کارمندان به خصوص کسانی که با رایانه کار می کنند نیاز به استراحت دارند به همین دلیل برای استراحت تکیه کاملی به صندلی می زنند در این حالت پشتی صندلی باید به سمت عقب برود برای صندلی هایی که دارای پشت سری (Headrest) نیستند بهترین زاویه 110 درجه است که کمترین بار را به کمر وارد می کند. در صورتی که صندلی دارای پشت سری بود این زاویه میتواند بیشتر نیز باشد.

برای صندلی های مخصوص نوشتن و کار با رایانه ارتفاع صندلی مهم است ارتفاع صندلی نباید آنقدر زیاد باشد که پاها به زمین نرسد و همینطور نباید به قدری کوتاه باشد که پشت ران از صندلی جدا شده و پاها در شکم جمع شوند. صندلی اداری باید دارای کفی نرم و دسته در دوطرف باشد توجه کنید نرمی کف صندلی به اندازه ای نباشد که مانند یک مبل راحتی در آن فرو روید کارمندان ساعات طولانی را بر روی این صندلی ها به صورت ثابت نشسته اند که در این حالت خون سانی به بدن مختل می شود به همین دلیل استفاده از صندلی استاندارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  • پویا پناهی
  • ۰
  • ۰

امروزه به دلیل بالا رفتن هزینه های خرید و اجاره زمین و ملک، اهمیت استفاده بهینه از فضا به مسئله ای بسیار مهم و غیر قابل انکار بدل شده است. به همین منظور، فضای در دسترس در یک محیط کار باید به بهترین شکل ممکن تقسیم شود و مبلمان اداری در این راستا نقش غیر قابل انکاری دارند. همچنین در کنار چیدمان، مسئله نور نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. چیدمان یک دفترکار باید به نحوی باشد که نور به صورت مناسب والبته غیر مستقیم به نقاطی از محل کار که کارمندان در آن فعالیت دارند، برسد. همچنین اگر نور طبیعی و کافی در محل موجود نیست باید به واسطه طراحی روشنایی در محیط کار ، نور کافی و بعضا ترکیبی را به کارمندان حاضر در محل کار رساند. نورپردازی تکنیک های زیاد و ریزی دارد که با توجه به آگاهی نسبت به تاثیرات آن، بهتر است با رعایت استانداردهای روشنایی در محیط کار با توجه به جدول استاندارد شدت نور از آن بهره مند شویم.

اهمیت نورپردازی در فضاهای اداری چیست؟

نور یکی از المان های طراحی داخلی است که با دادن جلوه بیشتر به وسایل موجود در یک محل، زیبایی دوچندانی به آن ها می بخشد. نور علاوه بر جلوه بخشیدن به محیط، یکی از امکان هایی است که با تزریق جریان انرژی به محیط موجبات بهبود فضا را فراهم می کند. اگر استفاده صحیح و اصولی از روشنایی مصنوعی در محیط بسته انجام شود بی شک تاثیرات آن بر کارمندان بسیار ملموس خواهد بود. تحقیقات علمی بسیاری در مورد ارتباط نور و مشکلات جسمی انجام شده است که نشان می دهد عدم وجود نور موجب ابتلاء کارمندان به سردرد، افسردگی و مشکلات جسمی می شود؛ لذا استفاده هوشمندانه از روش های اندازه گیری روشنایی محیط کار و تکنیک های نورپردازی تا حدودی در بر طرف کردن این مشکلات کمک می کند.

چگونه نورپردازی استاندارد بهره وری محیط کار را افزایش می دهد؟

نور طبیعی یکی از موهبت های الهی است که به افزایش انرژی و چشم نوازی محیط، کمک شایانی می کند. ضمن این که اهمیت روشنایی در محیط کار به حدی است که تاثیرات مثبتی نیز بر افراد گذاشته و موجب طولانی تر شدن ساعاتی می شود که آن ها برای کار انرژی دارند. این انرژی به طور مستقیم بر بهینه سازی کیفیت کار پرسنل موثر است.

  • پویا پناهی
  • ۰
  • ۰

پارتیشن دوجداره با ترکیب دو جدار چوب و شیشه علاوه بر جداکنندگی فضاهای اداری می‌نوانند عایق حرارتی مناسبی برای جلوگیری از هدر رفتن گرمای محیط در زمستان و حفظ خنکای محیط در تابستان باشد، ضمن آنکه با افزودن فوم‌های آکوستیک می‌توان خاصیت آکوستیکی این نوع پارتیشن‌ها را نیز تقویت کرد.

  • پویا پناهی
  • ۰
  • ۰

پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره جداکننده ای سبکتر و مقرون به صرفه تر از انواع دیگر جداکننده ها است، که قابلیت ایستایی در ارتفاع های مختلف جهت ایجاد فضا های خصوصی و نیمه خصوصی را دارد و با توجه به موقعیت قرارگبری آنها در فضا و طرح کلی چیدمان و نیازهای مشتریان با افزودن کمد، قفسه بندی و فلاور باکس می توان بر زیبایی آنها افزود.

  • پویا پناهی
  • ۰
  • ۰

میز کارگروهی

میز کارگروهی

برای کارمندانی که وظایفشان مشابه به هم و در یک دپارتمان کاری می باشند 

  • پویا پناهی
  • ۰
  • ۰

میز منشی

میز‌های منشی که بیشتر در شرکت ها و ادارات کاربرد دارند،در انواع طرح ها, مدل ها و رنگ ها در بازار عرضه می گردد .

  • پویا پناهی
  • ۰
  • ۰

میز کارمندی

میز کارمندی برای سازمان ها، شرکت ها و تمامی ارگان های خصوصی و دولتی به عنوان یکی از وسایل و تجهیزات ضروری محسوب می شود. میزهای کارمندی موجب مجزا شدن فضای شرکت می شود و هر یک از کارکنان در قسمت مربوط به خود مسئولیت هایش را بر عهده می گیرد. در واقع هر یک از پرسنل شرکت با داشتن یک میز، فضای مستقلی را در اختیار می گیرد که با آرامش بیشتری وظایف خود را انجام می دهد.

میز کارمندی

کاربرد میز کارمندی

این میز همانطور که از نامش پیداست، برای قسمت کارکنان و پرسنل کاربرد دارد. شاید سایز و اندازه میزهای کارمندی نسبت به میز مدیریتی که در شرکت استفاده می شود، کمتر باشد اما در عین حال بیشترین استفاده را در شرکت دارند. به طوری که کارمندان که مهمترین نقش را در افزایش بازدهی شرکت دارند، تمام زمان کاری خود را در پشت میزهای کارمندی می گذرانند. همچنین این میزها در معرض دید  ارباب رجوع هایی است که وارد شرکت می شوند و به کارمندان مراجعه می کنند.

ساخت و طراحی میز کارمندی

ساخت و طراحی میز کارمندی براساس سلیقه مشتریان انجام می شود. هر چند شرکت های طراح و سازنده نقش زیادی در زیبایی، کیفیت و دوام میزهای کارمندی دارند. به همین منظور ما به عنوان شرکتی که در صنعت چوب و ام دی اف نوآوری داشته است، ام دی اف را برای ساخت میز کارمندی مناسبترین متریال معرفی می نماید. این مجموعه از جدیدترین ماشین آلات و دستگاه ها در ساخت این میزها استفاده می نماید.

  • پویا پناهی
  • ۰
  • ۰

میز مدیریتی

اتاق مدیریت، همانطور که از نامش پیداست اولین قسمت یک اداره یا شرکت است که نیاز به تجهیزات خاص خود را دارد و حتی بهتر است کمی رنگ و لعاب بیشتری داشته باشد. میزی که برای اتاق مدیریت در نظر گرفته می شود، باید ویژگی های متمایزی داشته باشد. زیرا اصولا مدیران کارهای اپراتوری انجام نمی دهند اما قطعا ساعت های زیادی را پشت میز سپری می نمایند سایز میز و رنگ میز و راحتی آن باید متناسب با فضا و محیط اتاق باشد. نکته ای که علاوه بر زیبایی در این نوع میزها اهمیت فراوان دارد، احساس راحتی و عدم خستگی مدیران در طولانی مدت می باشد که باز هم فضا گویا با رعایت اصول ارگونومی این نیاز را برطرف نموده است. زیبایی و کیفیت از بارز ترین  ویژگی میز مدیریتی می باشد به همین خاطر شرکت فضا گویا، برای دسته میزهای مدیریتی خود از یراق آلات برتر استفاده می نماید , معمولا طراحان این شرکت با توجه به بازدید از فضا و دکوراسیون داخلی شرکت ها  میزمدیریتی خاص و متفاوت طراحی می نماید و برای محقق شدن نیاز مدیران، میزهای مدیریتی خود به لحاظ ارتفاع و اندازه از جدیدترین استانداردها روز دنیااستفاده نموده است.

 

میز مدیریتی

ویژگی های میز مدیریتی

فضا گویا در امر تولید و ساخت میز مدیریتی مهارت زیادی دارد محصولات این شرکت خود گواه از این ادعاست. میزهای مدیریتی با توجه به انداره,نوع کاربرد و ... دارای ویژگی هایی می باشد که توجه شمارا به بخش هایی از این ویژگی جلب می کیم

اندازه میز مدیریتی : میز مدیریتی نسبت به میزهای کارمندی، دارای اندازه بزرگتری است. به طوری که با قرار دادن سیستم کامپیوتر بر روی آن، لوگوی شرکت، تقویم، کاتالوگ و ... در یک قسمت از میز، باز هم فضای کافی برای سایر وسایل اضافه و پذیرایی باقی می ماند. به هر میزان که میز مدیریت بزرگتر باشد، مدیر راحت تر به کارها رسیدگی می کند

رنگ میز مدیریتی : رنگی که برای میز مدیریت انتخاب می شود، اغلب از میان رنگ های تیره می باشد. رنگ های تیره جذابیت بیشتری دارند و از سوی دیگر بیشتر می توانند توجه ناظرین را به خود جلب کنند. البته این نظریه قطعی نیست و بهترین انتخاب، رنگی است که با دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت هارمونی داشته بهترین رنگ میز مدریتی می باشد

طرح و فرم میز مدیریت : طرح و فرمی که برای میز مدیریت انتخاب می شود، اغلب متفاوت از میزهای کارمندی است. به این معنا که میز مدیریت از سادگی خارج است و برای آن اشکال زیبا و خاصی استفاده می شود.

ارتفاع میز مدیریت:  میز مدیریت نباید بیش از اندازه بلند و مرتفع باشد. به طوری که دسترسی مدیر به وسایل روی میز را با سختی مواجه کند. از سوی دیگر کوتاه شدن میز مدیریت، به معنای خم شدن کاربر و در نتیجه منجر به مشکلات جسمانی می شود. شرکت فضا گویا با در نظر گرفتن جدیدترین استانداردهای روز دنیا، مناسب ترین ارتفاع را برای میزهای مدیریتی ,ساخت مجموعه خود در نظر می گیرد.

 

میز مدیریتی

مقایسه میزهای مدیریت کنونی و میزهای گذشته

در گذشته از وسایلی کمتری برای اتاق مدیریت استفاده می شد. کامپیوترهای کوچکتر، وسایل کار کمتر و در نتیجه میزهای مدیریت نیز کوچکتر ساخته می شدند. همچنین متریال های ساخت میز مدیریت تنها در فلز و چوب های خام خلاصه می شد. در حالی که این روزها علاوه بر افزایش وسایل اتاق مدیریت و نیاز به میز بزرگتر، شاهد استفاده از انواع متریال ها برای ساخت میز مدیریت هستیم. همچنین استفاده از طرح های مدرن و زیبا نیز از دیگر ویژگی های میزهای مدیریت جدید می باشد. در گذشته میزهای مدیریت با طرح های ساده ساخته می شدند، در حالی که این روزها تنوع طرح , ساختار و قیمت میز مدیریتیاز جمله مهمترین ویژگی میزهای مدیریت می باشد.

به طور خلاصه دوام و زیبایی و استاندارد بودن به لحاظ اصول ارگونومی از ویژگی های میزهای مدیریتی امروز می باشد که شرکت فضا گویا با نو آوری در صنعت و تولید این محصول پاسخی شایسته نام خود برای نیاز های شما هم میهن گرامی را دارد

https://www.adyina.com/

  • پویا پناهی