وبلاگ تخصصی مبلمان و دکوراسیون اداری

عکس ها، مطالب و محتوای مرتبط با مبلمان اداری

وبلاگ تخصصی مبلمان و دکوراسیون اداری

عکس ها، مطالب و محتوای مرتبط با مبلمان اداری

در این وبلاگ قصد داریم با نوشتن در مورد مبلمان اداری، نمایش مدل های دکوراسیون اداری و راهنمایی شما در این زمینه، کمک کنیم تا بتوانید یک دفتر کار حرفه ای و مدرن، یا اگر دوست دارید، کلاسیک داشته باشید.

  • ۰
  • ۰

مدل پارتیشن اداری بر اساس نیازها و کاربرد آن

در ادارات و شرکت ها طراحی می شود و به طور حتم علاوه بر کاربردی بودن پارتیشن اداری به زیبایی های آن نیز در طرحی دکوراسیون داخلی اداری توجه ویژه ای می شود
مدل پارتیشن اداری می تواند تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون داخلی شرکت و محل کار شما بگذارد، معمولا مدل پارتیشن اداری برای حفظ نظم و آرامش بیشتر کارمندان و نیز کنترل راحتر آن ها مورد استفاده قرار می گیرد که با هزینه ای مناسب و قابلیت جابه جایی گزینه ی بسیار مناسبی برای رفع اینگونه نیازهاست. در طراحی انواع پارتیشن های اداری می تون استفاده از اجسام شیشه ای، چوبی و فلزی را مشاهده کرد که هر کدام بنا بر ضرورت و کاربرد آن انتخاب و طراحی شده اند. از جمله نکات بارزی که می توان در استفاده از پارتیشن اداری نام برد، ایجاد محیطی بدون تنش با دسترسی بالا برای کارمندان می باشد که از بزرگترین علت های استفاده فراگیر از پارتیشن های اداری است. 

پارتیشن در لغت به معنی تقسیم کردن و مجزا کردن می باشد. هرسیستمی که بتواند فضا را تقسیم کند پارتیشن نامیده می شود. سیستم پارتیشن میتواند یک تخته باشد یا یک پارچه آویزان یا دیوار گچی و غیره.
سیستم جدا کننده های کاذب که امروزه با نام پارتیشن شناخته می شوند نوعی تجهیزات تقسیم بندی فضاهای داخلی بوده که با هدف منظم کردن محیط و با پیش بینی قابلیت جابجایی طراحی و ساخته می شوند. پارتیشن اداری ترکیبی که در ساخت آن از ام دی اف و آلومینیوم و شیشه استفاده می گردد نوعی از جدا کننده های سبک هستند که قابلیت پیاده سازی و حمل و نقل و تغییرات بسیار بالایی دارند. پارتیشن دوجداره با ضخامت 13 سانتی متر با استفاده از ام دی اف 16 میلیمتری درجه یک به همراه نوار pvc لبه های MDF که باعث جلوگیری از نفوذ رطوبت و همچنین لب پر شدنه MDF می شود,اتصالات و یرآق استفاده شده از نوع با کیفیت و بادوام بوده و دارای یک سال گارانتی تعویض میباشند.
قابلیت حائظ اهمیت در پارتیشن اداری دیده نشدن جایه پیچ و میخ رویه کار میباشد علاوه بر این با استفاده از اتصالات توکار الیت قابلیت جابجایی آسان و سریع را در این نوع پارتیشن اداری برآوره کرده است که همین امر باعث برتر بودن این محصول نسبت به نمونه های مشابه دیگر می باشد.
مهم ترین عملکرد دیوارها، جداسازی کامل یا تقریبی فضاهای مختلف از یکدیگر است. این عملکرد که در نوع خودش بسیار ساده و با کاربردی از پیش تعیین شده است، در محیط های اداری و دیگر فضاها می‌تواند نقش مهمی را در دکوراسیون ایفا کند. با تقسیم فضا از طریق دیوارها و دیوارکشی بین مقاطع مختلف کاری، می‌توانید فضایی با چند کاربری طراحی کنید.
در سیستم طراحی سنتی، چه در منازل و چه در محیط های کاری و اداری، هر فضا بوسیله چهار دیوار محصور و فعالیت ها در داخل چهاردیواری ها انجام می شود. در عصر حاضر با تغییراتی که در سبک زندگی و تکنولوژی روز و به تبع آن در اندازه و مساحت فضاها ایجاد شده، تعریف چهارچوب فعالیت ها نیز تغییر کرده است. امروزه تقسیم فضا به صورتی انجام می شود که جریان سیال انرژی و سبک معماری و طراحی داخلی در کل مجموعه، قابل حرکت و رویت باشد و وحدت طراحی فضا بوسیله دیوارهای بلند جداکننده، از بین نرفته باشد. این گونه تقسیم بندی، به ویژه در سیستم های اداری که مجزا هستند اما اشراف مدیریت به کل سیستم وجود دارد، تقسیم بندی شناور نامیده می شود و نوع جداسازی را پارتیشن بندی شناور می نامند. پارتیشن (partition) به معنی جداسازی و قسمت بندی است.
در دهه های گذشته این پارتیشن ها که اغلب از چوب ساخته می شدند به صورت مجموعه ای بلند تا سقف امتداد می یافتند و در نهایت، طبقات آن فضایی برای قراردادن اشیا تزئینی که از دو سو قابل رویت بودند، به شمار می رفت. این جداکننده ها اغلب در میان دو فضای پذیرایی و نشیمن طراحی می شدند. برای ایجاد پارتیشن در فضا، پلان فضای مذکور را طراحی کنید، مقیاس را در اندازه و محل قرارگیری پارتیشن مدنظر قرار دهید، پس از بررسی سیرکولاسیون (محدوده تردد و رفت و آمد) در پلان و تطبیق اندازه پارتیشن با متراژ فضا و تصمیماتی در مورد رنگ و فرم آن، می توانید پارتیشن را در فضا اجرا کنید.

منبع: آدینا

  • ۹۶/۰۴/۰۴
  • پویا پناهی

میز اداری

پارتیشن اداری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی