وبلاگ تخصصی مبلمان و دکوراسیون اداری

عکس ها، مطالب و محتوای مرتبط با مبلمان اداری

وبلاگ تخصصی مبلمان و دکوراسیون اداری

عکس ها، مطالب و محتوای مرتبط با مبلمان اداری

در این وبلاگ قصد داریم با نوشتن در مورد مبلمان اداری، نمایش مدل های دکوراسیون اداری و راهنمایی شما در این زمینه، کمک کنیم تا بتوانید یک دفتر کار حرفه ای و مدرن، یا اگر دوست دارید، کلاسیک داشته باشید.

  • ۰
  • ۰

صندلی اداری یک از اجزای مبلمان اداری است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. باتوجه به اینکه کارمندان به خصوص کسانی که با رایانه کار می کنند نیاز به استراحت دارند به همین دلیل برای استراحت تکیه کاملی به صندلی می زنند در این حالت پشتی صندلی باید به سمت عقب برود برای صندلی هایی که دارای پشت سری (Headrest) نیستند بهترین زاویه 110 درجه است که کمترین بار را به کمر وارد می کند. در صورتی که صندلی دارای پشت سری بود این زاویه میتواند بیشتر نیز باشد.

برای صندلی های مخصوص نوشتن و کار با رایانه ارتفاع صندلی مهم است ارتفاع صندلی نباید آنقدر زیاد باشد که پاها به زمین نرسد و همینطور نباید به قدری کوتاه باشد که پشت ران از صندلی جدا شده و پاها در شکم جمع شوند. صندلی اداری باید دارای کفی نرم و دسته در دوطرف باشد توجه کنید نرمی کف صندلی به اندازه ای نباشد که مانند یک مبل راحتی در آن فرو روید کارمندان ساعات طولانی را بر روی این صندلی ها به صورت ثابت نشسته اند که در این حالت خون سانی به بدن مختل می شود به همین دلیل استفاده از صندلی استاندارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پشتی صندلی باید طوری انحنا داشته باشد که گودی کمر را در زمان تکیه دادن به آن حفظ کند. اگر پشتی صندلی صاف باشد می‌توان برای حفظ گودی کمر از یک بالشت در پشت کمر استفاده کرد البته به شرطی که باعث ناراحتی فرد نشود.

کفی و پشتی صندلی باید از جنس مناسبی باشند و بهتر است دارای خلل و فرج باشند تا شخص عرق نکند و لباس به بدنش نچسبد.صندلی‌ای که برای کار با رایانه استفاده می‌شود بهتر است کمی به سمت عقب خم شود تا بتواند زاویه 110 درجه ایجاد کند.

انتخاب صندلی اداری

از زیرپایی استفاده کنیم یا نه

اگر صندلی شما قابلیت تنظیم ارتفاع نداشته باشد بهترین راه استفاده از زیر پایی است در غیر این صورت بهتر است ارتفاع صندلی باتوجه به قد کاربر تنظیم شود.

باتوجه به توضیحاتی که داده شد باید صندلی اداری خود را باتوجه به شغل خود و استفاده ای که در هنگام کار از صندلی دارید انتخاب کنید برای مثال کسی که در آزمایشگاه کار می کند استفاده متفاوتی از صندلی دارد با کسی که با رایانه کار می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی